måndag 29 oktober 2007

Byxmode

Enligt Metro så har en skola på Östermalm satt ner foten och bestämt att det inte är ok med nedhasade byxor. Äntligen! Är väl det enda jag kan säga, skönt att se att det finns dom som vågar sätta ner foten och visa att man måste tänka på hur man klär sig. Personligen så skulle jag aldrig anställa en person som på anställningsinterljuven kommer med nedhasade byxor.

Undra om det inte var på VoF:s forum någon undrade varför man gick omkring klädd så, någon annan svarade att det var för att visa vem han var. Jag var på väg att replikera att det är ju tur att du skyltar med det lång väg så att man slipper vänta på att du ska öppna munnen eller titta i dina betyg för att få reda på att du är en idiot. Eller iallafall ouppfostrad, en väluppfostrad individ vet att man måste visa hänsyn mot omgivningen och klär sig således på ett propert vis.

Nu väntar jag på att vi åter ska gå tillbaka till att det inte är ok med huvudbonader inomhus igen. Var jag lärare så skulle jag aldrig tillåta något sådant, så ni kan ju tänka er hur det skulle gå för mig i en klass där någon bär religiös huvudbonad ;-) men Hastur böjer sig inte för någon gud.

Snart lunchdags och sedan ett parti Munchkin!

Inga kommentarer: