onsdag 5 december 2007

Hur klimatvänlig är du?

Den frågan hittade jag hos DN. Jag gjorde testet och mitt resultat blev 4,5 ton växthusgaser/år. Naturligtvis påpekar testet att jag måste ändra mig "Dina utsläpp ligger lite lägre än snittsvenskens - men det håller ändå inte i längden". Tja vad kan man säga inte speciellt oväntat. Vad hoppas de uppnå med alla klimatartiklar och klimattest? Att folk ska bättra sig? Det finns nog en stor risk för motsattsen, själv är jag så trött på allt gnäll om miljön att jag tror jag lämnar vardagsrumslampan på av ren djävulskap. ]:-/ "Tax the system" eller vad någon amerikansk serietecknare kallade det.

Förövrig ser jag fram emot en kolonisering av övriga solsystemet, vi kan inte stanna på jorden för alltid, oavsett hur lite vi släpper ut.

Inga kommentarer: