fredag 14 december 2007

Igår hår, idag piercing

Ok, rubriken suger och dessutom var det visst igår det hände: Sparkades som lucia - hade piercing. Nu börjar verkligen motreaktionen mot att se för djävlig ut komma igång. :o) Naturligtvis ska en lucia inte vara piercad! Det är synd att hon som sparkade henne inte verkar ha tillräckligt med ryggrad för att säga vad hon tycker rent ut. Hade jag formulerat kraven på lucian så skulle det redan från början stått att hon bl.a. skulle vara "oförstörd".

Jag måste bara citera några bidrag från artikelns diskusion:
"Lika bra tjejen fattar NU att den stora världen, utanför hennes flickrum, kommer att ställa vissa KRAV på att hon ska få vara med och leka. ..." -
" Klart hon inte passar till Lucia. Dessutom har hon en hel del att lara sig om verkliga livet." - malo
" Löjligt, Lucia ska INTE förknippas med massa järnslrot i nyllet..." - Pinero
Eventuella stavfel i citaten beror på att jag inte rättat dem.

Hehe
, det här håller visst på att bli en modeblogg. Jag måste styra upp det hela någon gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte. Det står inte ens vilken sorts piercing hon hade. Om jag skulle gissa så skulle jag tro att hon har något litet smycke i näsvingen eller något. Och varför det skulle ha något med hennes förmåga att vara lucia är för mig helt oförståeligt. Jag har haft mina piercings i 5-6 år (septum och snakebites) och jag har aldrig blivit bemött på något annorlunda sätt än andra och jag förstår inte varför jag skulle bli det. Men jag antar att det tar ett tag för det att sjunka in hos folk att det inte bara är mc knuttar och brottslingar som har kropps smycken utan att vem som helst kan ha det. Och att det är typ lika som att ha hål i öronen. Så länge man inte arbetar inom vården eller något sådant så förstår jag inte vad hela dehär tjatet är om... Men det handlar väl mest om era egna rädslor för att sticka ut från massan. Ni medelålders män med kaki shorts och kortärmat skjortor och Foppa tofflor, och era tre ungar och husvagn och grillfest med Maggan och Olof på sommaren och skara sommarland och sommarstugan och jobb på banken med ett tiotal andra som är exakta jävla kloner av er själva för att ni alla köper era kläder på Dressman. Inse att det inte är så farligt att sticka ut, man kommer inte dö.

Hastur sa...

Som det ser ut nu så verkar det vara vi 100% naturliga som sticker ut från den breda massan... Vad gäller min aversion mot piercing så tycker jag helt enkelt att det ser för djävligt ut. Hmm, nu är jag ju inte riktigt medelålders än, khakishorts har jag aldrig haft, skulle aldrig sätta på mig ett par "foppatofflor", har ingen husvagn och inga barn. Däremot så kallades min gamla svensk-, religion- och historialärare Maggan (en mycket utmärkt lärare) och visst händer det att jag köper kläder på Dressman (de ser bra ut och till hyffsade priser) och jag är ingenjör och inte ekonom. Alla ska vi dö någongpång och skillnaden mellan dig och mig är att jag kommer att vara ett vackert, oförstört lik.