söndag 16 december 2007

"Statens egen bordell" OMG ROFL

Det ser ut som om docenten i praktisk filosofi Roger Fjellström håller på att bli senil, eller iallafall sinnesförvirrad. Jag tänker på hans debattartiel i Aftonbladet: "Statens egen bordell" där han likställer att visa porrfilm med att sälja sex, idiot. Fast filosofer är ju inte direkt okända för att komma med märkliga och ibland helt verklighetsfrånvarande idéer, ta t.ex. lyckomonstret som används som motargument mot utilitarismen. Att likställa titta på porrfilm med att ha sex är bara giltigt om målet enbart är en hjärna och inte en hel människa.

Hur kan han tro att "hat mot motsatta könet" skulle vara ett resultat av att titta på porrfilm? Skulle jag någon gång börja hata tjejer/kvinnor så beror det på helt andra saker än att jag sett porrfilmer. Jag har inget emot porr, men de flesta porrfiler är så tråååååkiga, dessutom hatar jag string. Men det mest irriterande tycker jag är att från att vara så gott som fullt påklädda så visar nästa scen dem helt nakna. Fram för mer förspel! (och då tänker jag inte på oralsex utan mer smek och hångel!)

"Lättillgänglig, till skillnad från porren på Internet som kräver kreditkort för åtkomst." hehehe, han vet inte mycket om internet han inte, via fildelning kan man hitta nästan hur mycket gratis porr som helst så inte behöver man något kreditkort för nätporr inte.

Inga kommentarer: