tisdag 20 november 2007

And now for something completely diffrent

(Denna gång stämmer faktiskt rubriken med innehåller, för detta inlägg handlar om något helt annat än det tidigare.) Jag måste pigga upp mig själv efter förra inlägget så jag började leta efter virrpannor på nätet. För många år sedan när jag satt på telemodem så hittade jag flera spännande länksidor med länkar till mängder av konspirationssiter och liknande, tyvärr så hittar jag ingen sådan nu men däremot lite annat smått och gott.
Först ut har vi:
http://www.geocities.com/theuniphysics/
Ännu en i raden som anser att den etablerade fysiken har fel och att han är den ende som har rätt. Mycket snack i liten verkstad är väl det enda jag kan säga... I jämförelse med hr I. Åstrand så verkar Tom van Flandern riktigt vettig (han som visade att gravitationen har en hastighet och att denna är mycket större en ljusets), van Flandern har iallafall två relevanta akademiska examina (B.S. i matematik och ph.D. i Astronomi).

På tur står:
Natures Harmonic Simultaneous 4-day time cube
Några citat från sidan säger allt:
"Seek Wisdom of Cubic Life Intelligence - or you die evil. ", "Evil God Believers refuse to acknowledge 4 corner Days rotating simultaneously around 4 quadrant created Earth - in only 1 rotation, voiding the Oneism Evil 1 Day 1 God. " och "Educators are lying bastards. -1 x -1= +1 is WRONG, it is academic stupidity and is evil. "
Skapare är Dr. Gene Ray "Cubic and Wisest Human". Han är tydligen inte tillräckligt "vis" för att kunna fixa en hyffsat hemsidesdesign. Nåja, vad kan man säga...

Till sist en vettig länk:
Crackpot Index, kul sida att använda när man konfronteras med nonsens som lyftsfram som vetenskap.

Inga kommentarer: