tisdag 20 november 2007

Isthmus Crypticus

Gah! Vad är det egentligen för fel på nyblivna föräldrar som måste förpesta omgivningen med bilder på sina barn? Två gånger i år har det hänt att jag fått sådana bilder och båda gångerna svarade jag med att citera Tage Danielsson "Det jag uppskattar med små barn är att de inte springer runt och visar bilder på sina föräldrar" (citerat ur minnet). I första fallet gick det inte fram då jag som svar fick ännu en bild *urk* i andra fallet trodde jag den underliggande meningen gick fram då min kompis svarade något i stil med "haha den var bra. det måste jag komma ihåg", men jag hade fel för bara några dagar sen fick jag en ny bild dubbel *urk*. Om någon som tänker bli förälder läser detta så bete er civiliserat och fråga först om det tilltänkta offret överhuvudtaget vill ha en bild. Varför jag blev så sur? Därför att jag hatar att bli påmind om att jag är ständig singel.

Vad titeln har med texten att göra? Absolut ingenting, det är titeln på ett avsnitt av Aeon Flux som jag tyckte lät coolt.

Inga kommentarer: