fredag 23 november 2007

Starship Troopers 2

Jag ska försöka mig på att skriva en recension.

Jag har nyss sett filmen Starship Troopers 2 och den var inte så usel som jag hade trott, men ett stort fel är att hon som spelar sgt. Dede Rake också var med i ettan där hon spelar cap. Deladier. De hade kunnat nästla sig ur det genom att ge henne samma efternamn i 2:an och vid lämpligt tillfälle referera till rymdskeppskaptenen som hennes tvillingsyster. Början är lite kass rent visuellt men tack vare den mörka omgivningen som genomsyrar hela filmen klara den sig rätt bra. Den påminner även lite om alien även om jag tycker den är snäppet äckligare. Skådespelar prestationerna är hyfsade, har sett sämre, t.ex. i Dune från 2000 (Lady Jessica påminde mest om en amerikansk hemmafru). På det hela taget är Starship Troopers 2: Hero of the Federation värd att se om man gillar genren.

Inga kommentarer: